Tovább bővül az M2-es gyorsforgalmi út

Folytatódik az M2-es gyorsforgalmi út fejlesztése. Az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint Vác mellett 10 kilométer 2×2 sávos út épül.

Miután 2019-ben elkészült a fővárostól Vác-dél csomópontig az M2-es „négyüteműsítése”, mely a térség agglomerációs városainak meghatározó jelentőségű fejlesztés volt, nemrég az északabbra fekvő Nőtincs Rétság-észak szakasz és a még északabbra található drégelypalánki komplex pihenőhely tervezőit választották ki (az előbbit a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.-UTIBER Kft.-UNITEF’83 Zrt. konzorcium, utóbbit pedig a RODEN Mérnöki Iroda Kft. tervezi meg) – írja a magyarepitok.hu.

Mint a teljes projektben, most is a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásában halad a fejlesztés: ezúttal az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint a már elkészült 2×2 sávos úthoz kapcsolódva léphet új szakaszba az M2-es fejlesztése. A Vác-dél és Vác-észak csomópontok közötti mintegy 10 kilométernyi pálya engedélyes és kiviteli terveit szintén a RODEN Kft. készíti el, illetve az engedélyeket is a cég szerzi meg, a munka értéke mintegy nettó 1,123 milliárd forint.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Római kori hajó a Dunán: Esztergomból, Visegrádra majd Szentendrére érkezik

A jelenleg kétsávos (helyenként háromsávos) szakasz mintegy 10 kilométeren fogják négysávossá alakítani és leállósávokkal bővíteni. A kiírás szerint a projektet az M2-es Budapest és Vác közötti korábbi fejlesztésével összhangban kell megtervezni. Mindez azt jelenti, hogy miután az 1990-es években, a jelenlegi kiépítés keretében az M2 gyorsforgalmi út feletti hidak a tervezett teljes négysávos keresztmetszetre már kiépítésre kerültek, a nyomvonal rögzítetté vált.

A projekt most négy meglévő külön szintű csomópontot is érint, továbbá egy új pihenőhelyet is kialakítanak. A szakaszon mindemellett a zajárnyékolás megfelelőségét is felül kell vizsgálnia a tervezőnek és szükség szerint újra kell terveznie. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments