A váci Tesco-vásárlók adataira is fáj a Google foga
A Google hivatalosan is fontolgatja, hogy felvásárolja a Tesco adatfeldolgozással foglalkozó vállalatát, Dunnhumby-t – írta meg a Business Insider. Ez közvetve érintheti azokat, akik a Tesco váci áruházában klubkártyával vásárolnak.
A cég – mely főként leginkább a Tesco Klubkártyákról ismert – azért lehet a keresőóriás számára érdekes, mert a Dunnhumby a felhalmozott adatokból fogyasztói profilokat generál – és ezt felhasználva képes hatékony, személyre szabott ajánlatokkal bombázni a Tesco vásárlóit – írja a hvg.hu.
A Google adatgyűjtésben és adatelemzésben való érdeklődése folytán nem meglepő, hogy vonzó célpontnak látja a Tesco cégét. Egyes becslések az eladási ár akár több mint 3 milliárd dollár is lehet. A piaci pletykák szerint a Google az üzletet nem egyedül, hanem a kockázati tőkebefektető Permirával közösen próbálná meg nyélbe ütni. (Váci Napló) ♦